I need a fucking break! Now!

Nu tycker jag innerligt synd om mig själv... På riktigt! Mitt CV är nu mera helt fucked up! Kanske inte ska ta ut något i förskott, men dom har bett alla anställda skicka in papper ang fackföreningar och liknande. Varningstecken? Ja visst! Har sett det förr om man säger så. Men nu ska väl min otur ändå ta slut vad gäller jobb va?! Eller förtjänar jag det kanske?!

Inte har jag hunnit få alla papper påskrivna till A-kassan heller.. Skulle iof inte kunnat få några pengar med en gång, men det skulle kännas bättre att vara med.

Den enda utvägen jag ser är att sälja lägenheten, leta efter en andrahandslägenhet och leva för pengarna (ja, det skulle vara en hel del pengar faktiskt) från vinsten av lägenheten. Kanske skulle kunna bli en riktigt lång & skön resa någonstans... Ja, vem vet.

Det dumma är ju att jag skulle få skatta något enormt säkert. Om jag inte lägger vinsten i en ny lägenhet.

Eller så köper jag mig en ny lägenhet. Alltså lägger inte in hela vinsten utan lever för en del av den. Haha, det var ju ett toppen förslag om jag får säga det själv. Så får det bli. Nu ska jag allt kolla lägenheter. Yeh!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas det löser sig med jobbet! kram

2009-02-17 @ 10:45:15
URL: http://annathegirlnextdoor.blogg.se/
Postat av: Sojfa

KRAMAR!!!!

2009-02-17 @ 20:30:30
Postat av: johanw

2009-02-17 @ 22:00:32
Postat av: Anonym

Cheer up!!! det kan ju vara så att det skall börja förhandlingar ang. sociala avgifter och vilka löneökningar som skall gälla under detta år. På mitt jobb vill de veta om man är med i något fackförbund samt om man vill löneförhandla via facket eller själv. kram!

2009-02-17 @ 22:03:01
Postat av: Anna

Hur gör man för att skirva hemliga inlägg? kram

2009-02-18 @ 08:20:32
URL: http://annathegirlnextdoor.blogg.se/
Postat av: ullrika

nä men shit va skit.

kanske är det inte så illa som du befarar?

hoppashoppas du har fel.

2009-02-18 @ 11:14:46
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: ullrika

det var jag som skrev den sista kommentaren, ser att blogg.se anonymiserat mig...



nu vet jag att skiten var sanning. du är grym som inte deppar ihop iaf och massaste lycka till med lägenheterna (både gamla och nya!)!!

2009-02-26 @ 13:03:14
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: ullrika

okej. helt ärligt? varför kommer inte mitt namn med? är det mig det är fel på?!

2009-03-03 @ 01:16:46
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: