Alla säger olika!

Ja, nu ska jag klaga lite här tänkte jag! Vi har ju varit två gånger till Barnakuten nu i veckan som varit.

När vi var där i torsdags så var den en manlig läkare. Mycket trevlig! Han sa att Kasper inte skulle vara utomhus utan att vi skulle hålla oss inne. Okej tänkte vi.. Trist, men självklart får det bli så. Sen frågade vi angående nässugen som vi använder ibland. Den var det absolut ingen fara att använda inte heller vanliga näsdroppar (alltså inte koksalt).

När vi var där igår var det en kvinlig läkare, också mycket trevlig. Hon sa att vi absolut kunde vara utomhus med Kasper så länge det inte är -20 grader ungefär.. Sen sa hon att nässugen inte ska användas ofta, och att vi enbart ska använda koksaltlösning - inga vanliga näsdroppar..

Hur fasen tänker dom. Två läkare som säger totalt olika! Vad ska man lita på. Dom jobbar på samma ställe, dom är båda utbildade barnläkare, men ändå så säger dom totalt olika saker till oss. Hur tusan ska man kunna lita på en läkare då?!

Jag har alltid haft jätte stort förtroende för läkare & andra inom vården, men nu vet jag inte!

Samma sak när man ringer till vårdguiden. ALLA säger olika, och oftast är det inte ens i närheten av samma svar utan heeelt tvärt om. Fattar inte att det får vara så?! Går alla olika utbildningar eller?!

Nä skärpning nu va!!?? Någon mer med samma erfarenhet?


Kommentarer
Postat av: Jennieh

Så är det här också.. trist nig. Man vet varken ut eller in när man pratat med dom. Däremot vet jag en sak och dte är att man ska ge barn enbart koksaltlösningar är de är så små.. och helst sen också. Och det är väl eftersom det inte är något konserveringsmedel i bla. Koksaltlösning kan man ju koka själv dessutom :)



kram!

2011-02-21 @ 16:37:34
URL: http://jenniehogberg.se
Postat av: Malin

Japp, va också med om de där. Men då lackade jag ur totalt & sa att nu får läkare 1 & 2 tala med varandra & återkomma till mig med vad som är rätt. Blev faktiskt lite less, det är fan mitt barn de gäller.



Man får ju hoppas dom inte säger olika när det är riktigt stora sjukdomar..



Sen upplever jag att vårdguiden oftast vad jag varit me om iaf, är mer "noga", dvs är mer för att man åker in en gång för mycket hellre, än en gång för lite. Medans sjukhusen är mer för o "skicka hem" & "sluta larva" typ.



Konstigt de där!



Vi använder dock alltid bara koksaltlösning när leija är täpp, för det är de ända läkarna sagt till oss. Inte nåt om riktigt nässpray, men de kanske inte är farligt de heller :) Man får la läsa på förpackningen om inte annat =)

2011-02-22 @ 15:23:07
URL: http://inwe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: