Idioter!

Igår var det krig! Jag var helt rasande, blev nästan rädd för mig själv! Det är nämligen så att våra grannar (precis ovanför oss) har renoverat sedan i början på januari. Vi har bett dem snällt ett antal gånger att säga till oss lite innan det ska låta massor, men inte en endaste gång har dom hört av sig. Det är jobbigt nog att höra borrande hela dagarna, men för stackars Kasper är det så klart ännu värre. Det inte bara stör hans sömn och rutiner det stör även hans mat vanor - han har svårt att koncentrera sig när det helt plötsligt börjar låta en massa.
Hela dagarna blir uppoch ner när han inte får den sömn som han behöver och blir då gnällig och kinkig med all rätt.

Detta resulterar i att jag blir vansinnig och inte alls rolig att ha att göra med vilket då går ut över K. Jag blir så fruktansvärt trött. Jag försöker se till att vi har massa inplanerat i veckorna, men lilleman vill ju så klart inte bara sitta i sin vagn hela dagarna, och jag börjar bli extremt trött på att bara driva runt och inte veta om vi kan vara hemma eller inte.

Jag tycker att det är så extremt dåligt att dom inte ens kan höra av sig, det kan väl inte vara så svårt?! När man håller på i över 2 månader så tycker jag det är det minsta man kan göra för sina grannar.. Eller?! Idag är det tyst! Mycket för att jag ringde och verkligen skrek på dem igår, när dom för säkert femtionde gången väckte Kasper. Nu sover han och har gjort det i över 2 timmar. Man behöver det när man är liten, för att orka med allt som händer i kropp & hjärna. Stackars liten är helt slut.

Någon som vet hur länge man får hålla på att renovera? Finns det någon "lag" på hur mycket man får störa sina grannar?

Kan tillägga att jag aldrig kommer se dem som mina grannar! Tycker inte att dom är välkomna tillbaka. Dom har förstört nästan halva min mammaledighet och en stor del av Kaspers liv! Jä-la idioter! 


Kommentarer
Postat av: ullisar

Jag har inga råd eller kunskaper att dela med mig av tyvärr, bara medlidande. Håller tummar för att de blir klara nån gång, och tipsar om att du ska höra mer nån som har lite koll på juridik: det kan väl aldrig vara okej att hålla på å "störa" sådär länge?!



LYCKA TILL!

2011-03-22 @ 23:08:31
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: